söndag 17 april 2011

Øllebrøøøø`!

 Her om dagen kjøpte jeg et danskt blad som heter Isabella og fant en brødoppskrift i den som jeg hadde lyst å prøve. Det skulle blant  annet være anis i den og det var da jeg kom på hva jeg hadde gjemt i dette 50-tallsskrinet som sto i kjøkkenskapet.
 dette brødet inneholder også linfrø og ei halvflaske Porter. Satte deigen til heving under et kjøkkenhåndkle med "M" monogram kjøpt på Hötorget i Stockholm. Bakebollen er designet av Sigvard Bernadotte og kalles for Margretheskål. Min er i fargen beige somm nå har dessverre gått ut. Har fått komplettere serien med lyseblå/turkise istedet.
 Se på det digre brødet da! Fylte hele stekeovnen på tvers.
Med to brunostskiver og en kopp med Brunkullante smakte det fortreffelig!
Det finnes bare blå/hvitt porselen i mitt kjøkken. Kjøper mest engelsk porselen på loppemarkeder og bruktmarkeder. Synes de passer så bra sammen. Duken er også kjøpt på et sånt marked. Det er liksom blått og turkis som er mine farger.

7 kommentarer:

Dandelion and Daisy sa...

Beautiful box, I use to tole paint...a lot! I always wanted to try Rosemalling and it must be very old.

PJs Lapperier sa...

Mmmmmmm...med lite fantasi kan jag känna doften av nybakat bröd.

Ses vi snart?

Kram Pirjo

Gudrun sa...

Köpte också tidningen och nu blir jag sugen att baka brödet också.
Härligt brödskrin.
Kram Gudrun

Berteline sa...

For et spennende brød!

Det ligger en adward og venter på deg på bloggen min.

God påske til deg og dine!

Britt Helen sa...

Skulle hatt en bit av det brødet ditt, ser jo så godt ut!

Ønsker deg og dine ei flott og solrik påske med mye kos og glede. Påskeklem :)

krajamaria sa...

Så glad jag är att du dök upp på hantverkscafét i lördags och att jag då fick en chans att träffa dig! Tack för att du gav mig din bloggadress, har kikat lite nu; här finns massor av fina saker att se på och bli inspirerad av! :) Gillar din stil! Underbart fint porslin du har!!

Anna-Lena Nilsson sa...

Mums, vad gott brödet ser ut... men mesen ser nästan ännu godare ut! Härligt med gammalt porslin från loppisar! Skulle jag också villa ha! Ha det gott

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...